מכירות באונליין – מה הן הטעויות הנפוצות ואיך להימנע מהם

בעלי עסקים? לפני שאתם מתחילים את הפעילות שלכם באיקומרס, או אם התחלתם ואתם רוצים להבין מה כדאי ואפשר לשפר, ריכזנו במיוחד עבורכם את חמשת הטעויות המרכזיות שבעלי עסקים עושים במסחר אלקטרוני. מעבר לסקירת הטעויות, כמובן שגם נפרט על כיצד להימנע מהן.
  1. קניבליזציה – מכירות באונליין על חשבון חנויות. 

במקרים רבים, המכירות אונליין, עלולות לפגוע בחנויות הפיזיות שלנו. 

ניתן לפתור את הנושא בדרכים רבות, בין היתר – הכווינו את הפרסום אונליין שלכם לאיזורים שאינם בסביבת החנות הפיזית, כך שאנשים המגיעים מהאיזור לא יחשפו למודעות השונות שלכם המקדמות את המוצרים. 

אפשרות נוספת היא לקדם מוצרים שונים אונליין ופיזית. מוצרים שיש להם ביקוש גבוה בחנות יכולים להימכר בה בלבד, בעוד שמוצרים שפחות נמכרים יכולים להיות מקודמים באתר הסחר שלכם. 

מומלץ גם להיעזר במומחים העוסקים בדבר ויודעים לחלק את המכירות בצורה שלא תהיה קניבליזציה. 

  1. סגירת חנות 

לעתים אנו עובדים עם לקוחות חדשים שפנו אלינו לאחר שהחנות שלהם (למשל באמזון או איביי), נסגרה עקב תלונות של שירות לא איכותי. 

על מנת לפתור את הנושא, ניתן להקים חנויות חדשות, לפנות לצוותי התמיכה ולבקש לפתוח מחדש את החנות או אפילו להעביר את הפעילות לערוצים אחרים.

  1. עבודה ללא תכנית מסודרת

לעתים, בעלי עסקים ניגשים למכירות אונליין, במחשבה ש"יהיה בסדר", הרי המכירות עובדות טוב אופליין, למה שהדבר יהיה שונה בזירה האינטרנטית? 

ברוב המקרים, לפעול בלי תכנית, זה לתכנן להיכשל. 

חשוב שתקחו בחשבון את המאפיינים השונים של השוק, את התחרות, את קהל היעד שלכם ואת הערוצים הטובים ביותר עבורכם אונליין. 

  1. הצגה לא מיטבית של המוצרים השונים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אתרי איקומרס, היא שהם לעתים לא חושבים בתור הלקוחות והמבקרים באתר. 

נסו להבין איך המוצרים שלכם נתפסים ויזואלית על ידי הגולשים, מה יעניין אותם יותר, כיצד כדאי להציג את המוצר שלכם על מנת שייראה כאטרקטיבי יותר לגולשים. זהו נושא מהותי שלעתים מוזנח על ידי מנהלי ובעלי אתרי סחר. 

האתר שלכם או רשת האתרים בהם אתם מקיימים את פעילות המסחר, הינם למעשה חלון הראווה של העסק. הקפידו להעלות תמונות באיכות טובה של המוצרים והוסיפו תיאור שכתוב בצורה מצוינת למוצר, עם כל המידע הרלוונטי. 

  1. אי קיום אסטרטגיה שיווקית

תכנון, תכנון ושוב פעם תכנון. 

עליית פעילות האיקומרס שלכם לאוויר חייבת להיות רק לאחר שיצרתם תכנית ברורה ואפקטיבית בנושא כיצד להביא לחנות את קהל היעד הרלוונטי, שיהפוך ללקוח משלם ומעבר לזה, כיצד להגדיל את התנועה הזו על בסיס קבוע. 

כמה דברים בסיסיים שחשוב שיהיה לכם כשאתם יוצאים לדרך:

  • סטטיסטיקות שימוש באתר, על מנת להיות מסוגלים לבחון מה עובד פחות טוב. Google Analytics הוא כלי מספק עבור הצורך הזה. 
  • שימוש נכון ברשתות חברתיות – ניהול עמודים עסקיים ברמה האורגנית או הקמה וניהול של קמפיין ממומן, איזה קמפיין, באילו תקציבים וכן הלאה.
  • טרגוט: מי הקהל שלי, איפה הוא נמצא, אילו רשתות חברתיות רלוונטיות לו? וכן הלאה.

רוצים פרטים נוספים על האפשרות להרחיב את העסק שלכם גם לאונליין?

הירשמו עכשיו לבדיקת התאמה - ללא עלות!

    נגישות אתר
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    איפוס גופן
    גווני אפור
    היפוך צבעים
    צבעי מקור
    הגדלת תצוגה
    הקטנת תצוגה
    איפוס תצוגה
    הדגשת כותרות
    ביטול אנימציה
    ניווט מודגש
    הצהרת נגישות
    ביטול נגישות
    הצהרת נגישות
    אתר מונגש

    הנגשת אתר האינטרנט שלנו לאוכלוסיות עם מוגבלויות הינה חשובה עבורנו, ולכן התקנו רכיב נגישות ייעודי באתר זה בכדי לאפשר לכלל האוכלוסיה לגלוש באתר.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו הרבים להנגיש את כלל האתר שלנו, יתכן ולחלק מהגולשים גלישה באתר זה לא תהיה אופטימלית. נשמח אם תצרו עימנו קשר במקרה זה.

    רכיב נגישות

    רכיב נגישות מתקדם זה נבנה למערכת וורדפרס (Wordpress), על-ידי Webion - בניית אתרים. ניתן להוריד רכיב נגישות זה בחינם באתרנו, ומומלץ להשתמש בו בתהליך בניית אתרים לעסקים.